Overslaan en naar de inhoud gaan
Interface Tourism Netherlands gaat samenwerking aan met Mabrian Technologies
Mabrian

Beter inzicht in belangrijkste toeristische trends dankzij Big Data-analyses

Om de nieuwste trends op het gebied van inkomend en uitgaand toerisme in Nederland te identificeren bundelt communicatie- en marketingbureau Interface Tourism Netherlands zijn krachten met Mabrian Technologies, het travel intelligence platform dat analyses maakt van de Big Data van het toerisme. Deze samenwerking is bedoeld is om enerzijds de dynamiek van de markt en de toeristische motivaties en voorkeuren van reizigers te begrijpen en anderzijds om de waardevolle bijdragen Mabrian aan de reissector een stem te geven.

Mabrian is in staat om de dynamiek van het toerisme te begrijpen door middel van een analyse van Big Data uit verschillende bronnen: sociale media, review forums, hotel- en vluchtprijzen, het zoeken en boeken van vluchten en zelfs de bestedingsdynamiek en mobiliteit van bezoekers op een bestemming. De samenwerking met Mabrian geeft Interface Tourism Netherlands toegang tot de inhoud van het Travel Intelligence-platform, waardoor zij hun advies en strategie met betrekking tot de verschillende binnen- en buitenlandse bestemmingen kunnen verdiepen, zowel in termen van perceptie als van reisgewoontes.

Bredere kennis voor betere strategie├źn
Interface Tourism Netherlands is onderdeel van de Interface Tourism Group, met kantoren in Amsterdam, Parijs, Madrid en Milaan. Dankzij de analyse van de toeristische data die op het platform beschikbaar is, kan het Amsterdamse kantoor de nieuwste trends direct verwerken en zo de strategische mogelijkheden voor klanten, partners en prospects verbeteren. "Interface Tourism Group heeft een brede en globale visie op de belangrijkste toeristische ontwikkelingen en probeert altijd te anticiperen op de nieuwste en belangrijkste trends," zegt Jeroen van Wilgen, CEO Interface Tourism Netherlands. "Deze behoefte aan een bredere kennis over de gewoontes en percepties van reizigers op internationaal niveau sluit perfect aan bij de mogelijkheden die Mabrian biedt".

Informatie is key bij het herstellen na een crisis
"Nederland is een strategische markt voor Mabrian, omdat het een belangrijkse toeristische bestemming is en de Nederlanders zelf ook een reislustig volk zijn. Wij kunnen de Nederlandse toeristische sector helpen bij het opstellen van een strategisch plan dat is gebaseerd op up-to-date data over de huidige toeristische realiteit en aansluit bij de doelstellingen van Nederland op het gebied van duurzame toeristische ontwikkeling. Dit is met name relevant in de huidige omstandigheden, waarin de toeristische sector toegang moet hebben tot zoveel mogelijk real-time informatie om effectief te herstellen van de diepe crisis die door COVID-19 is veroorzaakt", zegt Carlos Cendra, Sales & Marketing Director bij Mabrian Technologies. "Ons partnerschap met Interface Tourism Netherlands is een belangrijke factor in het bereiken van deze doelstelling. Hun brede ervaring op de Nederlandse toerismemarkt zal de sleutel zijn om de real-time informatie om te zetten in bruikbare inzichten. Dit zal bestemmingen en de toeristische bedrijven helpen helpen om weloverwogen beslissingen te nemen".