Overslaan en naar de inhoud gaan
Tenerife lanceert vernieuwd merk en logo
Tenerife

Tenerife doet een beroep op emoties in nieuw toeristisch imago en marketingplan

‘Tenerife, vol emoties’ is de slogan van het nieuwe merk van Tenerife. Turismo de Tenerife, verantwoordelijk voor het promoten van toerisme op het grootste Canarische eiland, presenteerde gisteren vanuit het Auditorio de Tenerife in de hoofdstad Santa Cruz het vernieuwde merk en het daarbij horende marketingplan. In het nieuwe logo van het eiland overheerst de kleur blauw, als verwijzing naar de Atlantische Oceaan, en is het silhouet van de bekende vulkaan Teide in de letter ‘n’ te herkennen. Het logo wordt afgesloten door een uitroepteken, dat symbool staat voor het laten ontwaken van emoties bij de reiziger.

De betekenis van het nieuwe merk

Het nieuwe merk en de bijbehorende grafische vormgeving moeten duidelijk maken dat Tenerife een bestemming is waar mensen altijd weer naar terug willen keren. Omdat ze weten dat Tenerife zoveel te bieden heeft en je op het eiland echt het gevoel hebt intens te leven! Tenerife laat je emoties ontwaken. En dat is precies wat de reiziger van vandaag zoekt: een bestemming niet alleen bezoeken, maar ook echt beleven.

Vreugde, authenticiteit, eerlijkheid, spontaniteit, moderniteit en vitaliteit zijn enkele van de elementen die worden vertegenwoordigd door het nieuwe merk, dat ook waarden omvat als trots, sociale verantwoordelijkheid, gelijkheid, inclusie en diversiteit. Om al deze elementen, waarden en sensaties over te brengen, zijn de beelden van de bestemming vanuit grafisch oogpunt gericht op de ervaringen en mensen die de bestemming uniek maken.

Voorbeeld banner

voorbeeld van een banner in de nieuwe huisstijl

Het nieuwe marketingplan

Het marketingplan voor Tenerife, dat tegelijk met het nieuwe merkimago werd gepresenteerd, heeft tot doel het eiland als internationale toeristische bestemming te versterken en uiteindelijk bij te dragen aan de welvaart en het sociale welzijn van de lokale bevolking. Er wordt de nadruk gelegd op het communiceren van de vele voordelen van Tenerife, naast het klimaat en de stranden, door middel van een emotionelere en persoonlijkere boodschap die is afgestemd op de verschillende soorten reizigers.

Hiervoor is er onderzoek uitgevoerd naar de potentiële toeristen voor Tenerife; waar halen zij hun inspiratie vandaan en hoe boeken zij hun reizen? Maar er is ook gekeken naar verschillende typen reizigers en de landen die zij het meest bezoeken. Wat motiveert hen om daarheen te reizen en hoe kan Tenerife inspelen op hun smaken en voorkeuren? De marketing en communicatie van Tenerife zal gericht worden op zes verschillende profielen van reizigers. De boodschappen worden aan elk van hen aangepast naar gelang van hun belangstelling.

  • Families
  • Mensen die puur voor ontspanning komen
  • De avontuurlijke reiziger (veel interesse voor outdoor activiteiten)
  • De ontdekkingsreiziger (nieuwe culturen leren kennen)
  • De vitale reiziger (uitdagende dingen doen)
  • De ‘stijlvolle’ reiziger (op zoek naar luxe en exclusieve ervaringen)

De komende maanden worden er in de hele Benelux verschillende acties opgezet om de bestemming maar ook het nieuwe imago verder te promoten. Want hier worden emoties ontwaakt!

Logo Tenerife